Warning: include(html/template.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/deb19770/domains/yvonnevaneeden.nl/public_html/templates/fjt002_j25/index.php on line 62

Warning: include(html/template.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/deb19770/domains/yvonnevaneeden.nl/public_html/templates/fjt002_j25/index.php on line 62

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'html/template.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php53/usr/share/pear:/opt/alt/php53/usr/share/php') in /home/deb19770/domains/yvonnevaneeden.nl/public_html/templates/fjt002_j25/index.php on line 62

Gezond gewicht

Publicatiedatum
  • Probeer zoveel mogelijk gevarieerd te eten en neem niet te veel vet, suiker en alcohol.
  • Eet vooral veel vezelrijke producten, zoals groente, fruit, volkorenbrood en aardappelen. Hierdoor krijg je veel gezonde voedingsstoffen binnen en deze zullen zorgen voor een verzadigd gevoel.
  • Beweeg elke dag voldoende, 30 minuten is voldoende. Dit kan bijvoorbeeld al met een lunchwandeling of stap als het mogelijk is een halte eerder uit en loop de rest naar je werk. Pak de fiets als je boodschappen gaat doen.

 

Het advies is om niet iedere dag op je weegschaal te gaan staan, dit kan frustrerend werken. Eigenlijk is het raadzaam om helemaal niet te wegen. Wil je toch je gewicht in de gaten houden, weeg dan met enige regelmaat. Ga 1 keer in de week op de weegschaal staan en doe dat ook op een vast tijdstip. Ben je tevreden met het resultaat ga dan door waar je mee bezig bent. Ben je toch nog aangekomen, pas je eetpatroon aan. Een dag extra goed op je eetpatroon letten geeft al gauw een goed resultaat.