Warning: include(html/template.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/deb19770/domains/yvonnevaneeden.nl/public_html/templates/fjt002_j25/index.php on line 62

Warning: include(html/template.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/deb19770/domains/yvonnevaneeden.nl/public_html/templates/fjt002_j25/index.php on line 62

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'html/template.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php53/usr/share/pear:/opt/alt/php53/usr/share/php') in /home/deb19770/domains/yvonnevaneeden.nl/public_html/templates/fjt002_j25/index.php on line 62

Stappen

Publicatiedatum

Als je een BMI boven 30 hebt dan kun je zeer waarschijnlijk met een aanvullende verzekering gebruik maken van de kennis van een Diëtist. Het is verstandig om contact op te nemen met je huisarts zodat hij/zij je het beste kan adviseren.

Als je zelf aan de gang wil, maak een afspraak met jezelf. Zie eerder artikel op deze site en bij dit onderwerp.

Daarnaast is het verstandig om zoveel mogelijk je eetpatroon aan te passen en de verleidingen niet de kans te geven om je weer van het juiste pad te krijgen.

* Als je naar de stad gaat loop dan niet langs de winkels waar je voorheen iets lekkers wilde kopen. En als je er toch bij in de buurt moet zijn, kijk dan of er een andere aanlooproute is. Dit voorkomt dat je gaat toegeven aan de verleiding.

*Als je naar een feestje gaat zorg dat je iets voedzaams hebt gegeten en dat je met jezelf ook hier een afspraak maakt wat je mag eten en drinken. Het is heel moeilijk, en zeker in de beginfase, om nee te zeggen. Rome is ook niet in één dag gebouwd, dus geef de moed niet op als je 'per ongeluk' toch iets meer gegeten hebt dan wat je afgesproken hebt. Geef de moed dan niet gelijk op, maar zet door. Je hebt zeer waarschijnlijk al minder gegeten en gedronken als dat je helemaal los was gegaan.

* Zoek afleiding als je trek in iets hebt. Ga wandelen, lezen, bel iemand of ga iets in het huishouden doen. Deze afleiding zorgt ervoor dat je het eten vergeet en dat je dus ook minder snel naar iets zal grijpen.

Heel veel succes!